Mapy Google w diagnostyce medycznej

Niedawno diagnozowałem pacjenta z niewyjaśnionymi od wielu lat bólami brzucha oraz młodą pacjentkę z przewlekłym zespołem przewlekłego zmęczenia okolic Tarnowa. Jedna z koncepcji była możliwość wpływu środowiska na objawy pacjenta. Ponieważ

a) pacjent od wielu lat chory stosował ścisła dietę bez mleka

b) pacjentka – stosowała dietę wegetariańską

szukałem możliwości zatrucia metalami ciężkimi – ołów, rtęć i inne. Wówczas pomocna okazała się mapa Google najbliżej okolicy. Tarów azoty

Okazało się, że w pobliżu znajdują się Tarnowskie Zakłady Azotowe. Woda z oczyszczalni znajdującej się w pobliżu zakładów dostarczana jest do Tarnowa. Jaki związek może mieć produkcja azotu z zatruciem metalem ciężkim. Okazuje się, że produktem ubocznym z procesu technologicznego jest rtęć. Czy dostaje się do powietrza i skaża okoliczne pola uprawne (warzywa) lub wody pitnej? Ukazały się artykuły sugerujące takie związki.

http://zbc.ksiaznica.szczecin.pl/Content/16569/Praca+doktorska_Dorota+Kowal.pdf

http://www.wios.tarnow.pl/n1/ftp/2011/miasto_tarnow_2010.pdf

Czy u pacjenta jest to przyczyną bólów brzucha a u pacjentki zespołu przewlekłego zmęczenia? To należy wyjaśnić w testach prowokacyjnych pod katem rtęci w organizmie, dlaczego ten pacjent może mieć bardziej nasilone objawy – bo nie pije mleka, które wiąże metale ciężkie, a pacjentka – stosuje dietę wegetariańska (warzywa z okolic miasta)?

Jak się okazuje geograficzna wizualizacja i nietypowe , nowoczesne metody mogą przyjść z pomocą w diagnostyce medycznej :).

 

Najtrudniejszy pierwszy krok

Pierwszy krok

„Nawet najdłuższa droga zaczyna się od  pierwszego kroku”

Wielu ludzi boi się wykonać ten pierwszy mały krok. Wolą siedzieć, snuć plany, opowiadać o nich – ale nic nie robiąc. Tak jak w piosence „Najtrudniejszy pierwszy krok, za nim innych zrobisz sto” (Lech Konopiński, U. Ścisłowski śpiewa Anna Jantar).

Jednak, gdy  już ruszymy do działania, to siłą bezwładności (niezauważalnie i bez wysiłku) będziemy się poruszać w kierunku naszego celu. Nie zatrzymujmy się, bo ponownie wprawić się w ruch (tj. zaczynać od nowa -po przerwie) jest znacznie trudniej niż poruszać jednostajnym rytmem (wszystko zgodnie z prawami fizyki – najtrudniej zmienić stan spoczynku w ruch).

Największą motywacją do działania  są sukcesy – nawet te najmniejsze. Najłatwiej je osiągnąć realizując małe kroki o krótkim terminie realizacji. Dlatego należy wybierać PIERWSZY NAJMNIEJSZY KROK, a po jego zrealizowaniu znowu następny PIERWSZY NAJMNIEJSZY KROK.  Niepostrzeżenie będziesz robić postępy.
Rusz z miejsca – działaj!!  Nie musisz robić wszystkiego perfekcyjnie -rób najlepiej jak potrafisz  w warunkach jakie masz do dyspozycji. Działaj! Ucz się na błędach! Poprawiaj i .. prosto do celu!  Jak już zaczniesz – nie przestawaj, dopóki nie zrealizujesz tego kroku! Powtarzaj to dalej, aż do osiągnięcia celu.