Analiza wizualna strategii reklamowej J&J

Stosując wizualizację w biznesie można wymyślić nowe strategie, które są proste ale nie zawsze oczywiste.

Dla przykładu. W chwili obecnej większe firmy produkujące soczewki kontaktowe reklamują swoje wyroby  w telewizji, prasie, lokują produkty w filmach. Są to olbrzymie nakłady. reklama jest adresowana do wszystkich – tzn. nawet do tych, którzy nie potrzebują soczewek. Firma wydająca pieniądze na reklamę przy okazji sponsoruje swoich konkurentów. Aby reklama była tania, skuteczna (promująca własną firmę) powinna dotrzeć jak najtaniej do pacjenta potrzebującego i kupującego soczewki kontaktowe tylko tej firmy.  Zamiast wydawać pieniądze na telewizję, lepiej dostarczyć bezpłatne soczewki próbne lekarzom okulistom, którzy mogą zaproponować je swoim pacjentom. Pacjent ma wybór i możliwość bezpośredniego wypróbowania soczewek właśnie tej firmy (w chwili obecnej i tak pierwszorazowa aplikacja soczewek jest bezpłatna), lekarz ma szerszą ofertę swoich usług i więcej pacjentów.

Koncepcję tę najlepiej ilustruje zbiorcze przedstawienie wizualne sytuacji przed i po wprowadzeniu pomysłu.